torstai 17. syyskuuta 2015

Habitaren messuesittelijät (ÄIDINKIELEN TEHTÄVÄ)

1. Katsekontakti

Habitaressa, niinkuin varmasti muillakin messuilla ja muissa tilanteissa, kaikki alkaa katsekontaktista. Katsekontaktin synnyttyä keskustelun avaus on huomattavasti helpompaa, ja lämmin, ystävällinen katsekontakti antaa hyvän ensivaikutelman mahdolliselle asiakkaalle.

2. Keskustelun avaus

Katsekontaktin jälkeen esittelijät tervehtivät asiakasta. Tervehdyksen ei tarvitse olla mitenkään erityinen - ihan perinteinen 'hei' tms. on aivan yhtä tehokas ja avaa keskustelun.

3. Tuotteen esittely/Smalltalk

Esittelijästä tai tilanteesta riippuen ennen varsinaista tuotteen esittelyä jokinlainen asian vierestä keskusteleminen voi olla tarpeen. Perinteisiä puheenaiheita ovat tunnetusti sää, miten messut ovat sujuneet tai muuta jonninjoutavaa, mikä kuitenkin saa potentiaalisen asiakkaan jäämään hetkeksi esittelijän luo, jolloin tuotteen esittely mahdollistuu. 
Tuote yritetään esitellä mahdollisimman mielenkiintoisella tavalla, yleensä asiakkaalle annetaan jonkinsorttisia tuotenäytteitä tai itse tuote lähempää tarkkailtavaksi. Samalla myyjä selittää tuotteen toimintatapaa tms. asioita tuotteeseen ja sen käyttöön liittyen. On tärkeää, että esittelijä tuntee tuotteensa ja osaa vastata mahdollisiin kysymyksiin. Jos kauppoja ei synny paikan päällä, asiakkaalle voidaan antaa yhteystietoja joiden avulla tuotteen myynti mahdollistuu esim. netin kautta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti